ممنوعیت ملاقات دراویش اعتصاب غذا کننده در زندان تهران بزرگ

درویش در حال اعتصاب غذا در زندان تهران بزرگ با ایجاد محدودیتهای بیشتر , از جمله محرومیت از ملاقات با خانواده های خود روبرو هستند .
به گزارش مجذوبان نور , درویشان در حال اعتصاب غذا در زندان تهران بزرگ که با اعمال محدودیت‌های بیشتری از سوی مسئولان زندان مواجه هستند از ملاقات با خانواده‌هایشان محروم شدند. گفته شده است رئیس و معاونان زندان تهران بزرگ در جلسه صبح دیروز شورای زندان مقرر کرده‌اند درویشانی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند به مدت سه هفته حق ملاقات با اعضای خانواده خود را ندارند و در صورت ادامه‌ی اعتصاب غذا، از حقوق دیگر نیز مانند حق مکاتبه در زندان محروم خواهند شد. لازم به ذکر است , این دراویش که خواسته‌شان رفع حصر از دکتر نورعلی تابنده (قطب درواویش گنابادی)، آزادی زنان درویش زندانی و تجمیع زندانیان درویش در یک بند می باشد . در حمله گارد امنیتی زندان تهران بزرگ به دراویش گنابادی که در تاریخ ۷ شهریورماه توسط نیروهای گارد زندان تهران بزرگ در تیپ ۳ این زندان به وقوع پیوست نیروهای گارد زندان با استفاده از شوکر، باتوم و گاز اشک‌آور آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده و نهایتا این دراویش را به سلول‌های انفرادی منتقل کردند .
لازم به ذکر است که به دنبال این ضرب و شتم که اعتراض دراویش محبوس در تیپ‌های ۲ و ۴ زندان تهران بزرگ را به همراه داشت، دراویش محبوس در تیپ ۲ با بستن دست‌های خود با پارچه سفید تحصن کرده‌اند.
پیشتر , تاریخ ۱۲ شهریورماه حقوق بشر در ایران طی گزارشی از اعتصاب غذای دوازده تن از این دراویش گنابادی به نام‌های “علی بلبلی“، “صالح‌الدین مرادی” و “محمدرضا درویشی” خبر داده عباس دهقان، علی‌ محمدشاهی، مجتبی بیرانوند، علی کریمی، جعفر احمدی، ابراهیم الله‌بخشی , حیدر تیموری، مجید یاراحمدی و سعید سلطانپور خبر داد . ولی بعد از ضرب و شتم تعداد دیگری از دراویش توسط گارد امنیتی زندان تهران بزرگ , دراویش ضرب و شتم شده نیز به جمع دیگر دراویش , به اعتصاب غذا پیوستند .

نظرات